Тест “Десять слів”
Допомогає вивчити довільне запам’ятовування і слухову пам’ять, а також стійкість уваги та вміння концентруватися.
Підготуйте набір односкладових або двоскладових слів, не пов’язаних між собою за змістом. Наприклад: стіл, калина, крейда, рука, слон, парк, хвіртка, вікно, бак, собака.
Умова проведення тесту – повна тиша.
На початку скажіть: “Зараз я хочу перевірити, як ти вмієш запам’ятовувати слова. Я буду говорити слова, а ти слухай уважно і постарайся їх запам’ятати. Коли закінчу, повториш стільки слів, скільки запам’ятаєш в будь-якому порядку”.
Всього проводиться 5 пред’явлень слів, тобто після першого перерахування і повтору дитиною запам’ятованих слів, Ви знову вимовляєте ті ж 10 слів: “Зараз я повторю слова ще раз. Ти знову спробуй запам’ятати їх і повторити ті, які запам’ятав. Називай і ті слова, які говорив минулого разу, і нові, які запам’ятаєш”.
Перед п’ятим пред’явленням скажіть: “Зараз я назву слова в останній раз, а ти постарайся запам’ятати побільше”.
Крім інструкції ви не повинні більше нічого говорити, можна лише підбадьорювати.
Хороший результат, коли після першого пред’явлення дитина відтворює 5-6 слів, після п’ятого – 8-10 (для старшого дошкільного віку)