Тест “Четвертий – зайвий”
Допомогає виявити уміння узагальнювати, логічне, образне мислення.
Для дітей старшого дошкільного віку можна використовувати і малюнки, і словесний ряд.
Важливо не тільки те, що дитина вибере зайве, але і як вона пояснить свій вибір.
Підготуйте картинки або слова, наприклад:
- зображення білого гриба, підберезовика, квітки і мухомора;
- каструля, чашка, ложка, шафа;
- стіл, стілець, ліжко, лялька.
Можливі словесні варіанти:
- собака, вітер, смерч, ураган;
- сміливий, хоробрий, рішучий, злий;
- сміятися, сидіти, хмуритися, плакати;
- молоко, сир, сало, кисле;
- крейда, ручка, сад, олівець;
- щеня, кошеня, кінь, порося;
- тапочки, туфлі, шкарпетки, черевики, т.д.
Якщо використовувати цю методику як розвиваючу, можна починати з 3-5 малюнків або слів, поступово ускладнюючи логічний ряд, щоб було декілька правильних варіантів відповіді, наприклад: кішка, лев, собака – зайвими може бути і собака (не з родини котячих), і лев (не домашня тварина).