Технологія колективного способу навчання
Колективне навчання — базується на організації навчального процесу в парах, склад яких може змінюватись. Спосіб колективного навчання дає можливість колективного співробітництва, і в той же час, дає можливість самостійного мислення, що зумовлює розвиток мовлення та комунікативних здібностей учнів, таким чином підвищуючи якість навчання.
Технологія взаємодії під час колективного навчання включає в себе три компоненти:
- Підготовка навчального матеріалу (добір учителем навчальних текстів, додаткової літератури; розподіл навчального матеріалу на змістовні блоки; розробка завдань).
- Орієнтування учнів (у ході спеціальних тренінгів формування вміння слухати партнера, знаходити інформацію, працювати в умовах робочого шуму тощо; засвоєння правил роботи, способів обліку результаті навчання тощо).
- Технологія проведення навчального заняття.
Етапи заняття, яке базується на основі колективного навчання:
- кожен учень індивідуально опрацьовує свою частину інформації;
- обмін знаннями у парі (рольова гра „вчитель — учень”). Той, хто виконує роль учителя, пропонує свій варіант назви тексту, відповідає на поставлені запитання, пропонує контрольні завдання тощо;
- опрацювання вже нової, отриманої в парі інформації та пошук нового партнера для взаємонавчання.
Одночасно у класі вивчається кілька тем (як правило, три-чотири учні працюють над однією темою). Із самого початку перед кожним учнем ставиться мета опанування інформацією так, щоб уміти розповісти про неї та дати відповіді на всі запитання.